Selasa, 18 April 2017

Pulau Pinang Akan Musnah Jika BN Ambil Alih Semula


Georgetown - Semua kebaikan dan kemudahan yang dinikmati pada masa ini akan lenyap sekiranya rakyat Pulau Pinang tidak berjaga-jaga pada PRU nanti.

Perkara itu diingatkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam sidang media di pejabatnya, hari ini.

Guan Eng berkata, Pulau Pinang akan dilanda bencana sekiranya BN mengambil alih pentadbiran negeri ini semula.

"Jika BN berjaya mengambil alih Pulau Pinang, anda boleh bayangkan apa yang akan berlaku. Semua akan musnah dan hilang antaranya Komtar akan menjadi usang seperti sebelum ini, Pulau Pinang yang bersih akan kembali kotor, dari hijau kepada botak dan akan ada catuan air.

"Oleh itu, rakyat Pulau Pinang, lebih baik berhati-hari, jika BN ambil alih negeri ini, ia akan membawa bencana kepada kita semua. Fikir baik-baik," katanya.

Guan Eng berkata demikian ketika mengulas beberapa siri laporan akhbar yang mendakwa kerajaan negeri pimpinan DAP sedang mengalami kejatuhan.

Menurutnya, sekiranya dakwaan akhbar berkenaan benar, maka BN akan mengambil alih pemerintahan di negeri ini.

Guan Eng berkata, kenyataannya itu turut merujuk kepada cadangan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor untuk menjadikan Pulau Pinang sebahagian Wilayah Persekutuan.

Menurutnya, jika cadangan itu terlaksana, maka Pulau Pinang akan menjadi seperti dahulu iaitu sebelum Pakatan Harapan mengambil alih.

"Hak rakyat akan hilang dan segalanya akan musnah," katanya.


EmoticonEmoticon

<>